Kvarglömda föremål

Upphittade föremål förvaras i Airport Information i 3 månader. Därefter skänks de föremål som kan komma till nytta till ideella organisationer. Vi sparar endast föremål som vi anser vara av värde, t ex datorer, mobiltelefoner, jackor etc. Mindre värdefulla föremål, som t ex en handske eller hygienartiklar, sparas inte i Lost & Found / Kvarglömda föremål. Stockholm Skavsta Flygplats påtar sig inget ansvar för det skick som föremålet är i när det hämtas ut, eller när det anländer som paket om du önskar att få det skickat till dig.

HUR FÅR JAG VETA OM DET JAG TAPPAT FINNS PÅ STOCKHOLM SKAVSTA FLYGPLATS?

Genom att skicka en e-post till: Lost&Found@skavsta.se

  • Ge en noggrann beskrivning av det förlorade föremålet för att vi ska kunna identifiera om din ägodel finns i förvar hos oss.
  • Ange datum / flight / vart ägodelen förlorades.
  • Meddela om du vill ha din ägodel hemskickad (se pris nedan) – samt ange din postadress. Postservicen gäller bara inom Sverige.
  • Bifoga om möjligt en bild på föremålet som förlorats.
  • Obs! Pass, ID-kort och kreditkort skickas inte via post, utan måste hämtas på flygplatsen.

Inom några dagar kommer du att få svar till den e-postadress du skickade förfrågan från – oberoende av om din ägodel har hittats eller inte.

HUR KAN JAG HÄMTA UT DET JAG FÖRLORAT?

Du kommer överens om en dag och tid för utlämning av ditt gods med flygplatsens ansvariga för kvarglömt gods. Sedan kan du komma till vår Airport Information alla dagar mellan kl 08:00 – 16:00.

För vår hantering tar vi ut en expeditionsavgift på 100 SEK.

Väljer du att få föremålet hemskickat till den adress du angivit i din e-post, är den totala kostnaden 450 kronor inkl porto och expeditionsavgift. Obs! Försändelser via post skickas endast inom Sverige.

Obs!
Bagage och ägodelar som frivilligt lämnas kvar på flygplatsen (t ex om handbagaget är för stort/tungt vid gaten) tas ej omhand av flygplatsen, utan kommer att kastas.